Mnoga podjetja iz sveta filma in glasbe na svoje izdelke že vrsto let nameščajo raznovrstne protipiratske zaščite DRM (Digital Rights Management) z namenom, da bi zmanjšale stopnjo piratstva. Zanimivo je predvsem to, da to počno kljub temu, da so doslej opravljene raziskave pokazale, da nobena oblika uveljavljanja zaščite avtorskih del ne bo spremenila ekonomskih razlogov, zaradi katerih ljudje posegajo po nelegalnih izdelkih. Izvršni direktor podjetja CD Projekt, Marcin Iwinski, je celo mnenja, da mora zaščita DRM »umreti«, saj ni več učinkovita v preprečevanju piratstva in iz dneva v dan bolj greni življenje kupcem legalnih kopij.
Izvršni direktor podjetja CD Projekt, ki med igričarji poznano predvsem po računalniški igri The Witcher, je priznal, da se protipiratski sistem DRM v praksi pravzaprav ni nikoli izkazal. Marcin Iwinski je prepričan, da se lahko piratstvo omeji predvsem tako, da se izdelkom doda zanimive vsebine, kot so na primer glasbeni vložki, knjige, seznam trikov in podobno. Ta prijem je podjetje CD Projekt preizkusilo pri računalniški igri The Witcher 2. Čeprav programska hiša s tem ni izkoreninila piratstva njihove igre (na eno prodano kopijo najdemo namreč kar pet piratskih različic), je močno povečala zadovoljstvo tistih, ki so računalniško igro kupili.
Marcin Iwinski je v še priznal, da stroški protipiratskih zaščit DRM pogosto presegajo pričakovane koristi in to predvsem na račun nezadovoljstva kupcev. V praksi je namreč tako, da stroške in omejitve protipiratskih zaščit DRM pogosto čutijo le kupci. Če pa se pripravi cenovno ugodna protipiratska zaščita DRM, jo pirati prelisičijo tako rekoč čez noč. Podjetje CD Projekt verjame, da bo na osnovi nove, h kupcu usmerjene prodajne strategije, uspelo do leta 2015 pripraviti dve nove računalniške igre družine trojni A. Upajmo, da jim bo uspelo!
No comments:
Post a Comment